Monday 16 February 2015

::: ABAH WARDED :::

Huhuhuhu...minggu lepas sangat penat rasenye...berkejar sana sini menyiapkan keje2 pejabat..ari jumaat balik kampung sebab abah tak sihat..actually dah 5 ari di GH and doc suspected ade kuman dalam usus abah..but ape yg doc boleh buat is monitor je abah sebab abah demam on off..makan pun boleh kanji je..so kami adik beradik decided to transfer abah ke KPJ..coz kami ni dah pernah ade experience dengan GH masa mak dulu..huhu

So Jumaat malam lebih kurang kul 12am lebih baru abah dapat warded..before tu abah dicheck oleh doc yang kami sendiri request nak Doc tu (doc yg sama rawat mak dulu). Doc bgtau esok pagi abah kena buat CT Scan then amik darah and esok juga semuanya result akan tahu..Kami adik beradik sedikit sebayak lega sedikit sbb dah tau planning doc..

So esok paginye dapat wasapp dari adik yg tunggu abah kat hospital bgtau yg doc nak jumpa kami adik beradik pukul 3 ari sabtu tu..mase tu Allah je yang tahu betapa berdebar2nye kami nak tunggu pukul 3 tu..huhu

Bile tibe waktunye doktor bawa kami ke kaunter and die tunjukkan monitor result ct scan tu..so kat situ die tunjuk kami yg pankreas abah ada radang..and radang tu berpunca dari batu yg ade dalam hempedu abah..then die skecth plak kat kertas mcm ne radang tu terjadi..die suspect batu terlepas masa makanan diproses and batu terstuck kat laluan pankeas menyebabkan pankreas tak boleh bekerja and menjadi radang...tapi based on ujian darah doc kate mayb batu dah keluar (mase membuang) sebab bacaannye lebih ok compared to bacaan di GH..Sekali lagi kami lega yang teramat sebab radang tu belum peringkat serius (means blm sampai bernanah and berlubang). Abah tak boleh makan walaupun bubur or kanji...doc kate bagi pankreas berehat...

So arini dah ari ke-3 abah di KPJ and adik kate abah dah ok skit..hopefully abah cepat sembuh dan sihat seperti dulu (kalo korang nak tau abah aku tak penah ade penyakit..,dats y kami sgt terkejut bile dibgtau abah tetibe warded..selalunye mak yg kena warded)

Cume aku terlintas agaknye mereka2 yg dirawat di GH dan tak berapa nak mampu untuk ke swsta macam mane la agaknye perasaan anak2 dan isteri kan?aku ni pun tak la mampu mana tapi kami adik beradik ramai so saling top up/suppport  antra kami..rasenye semua doc tau ape yg patut die buat/suggest kat pesakit..cume agk frust bile aku kenangkan doc GH suruh makan kanji but doc KPJ xbagi mkn langsung coz kalo mkn akan lebih worst..huhu

Tapi ape2 pun aku berbalik kepada takdir Allah..hantar la kemana2 pun kalo itu dah ditakdirkan oleh-Nya kite hanya mampu redha..

p/s: aku mintak maaf kalo ade pembace blog aku ni seorang doc GH or ahli keluarga or sedara mara yg berkerjaya doc GH trase ati dgn post aku ni..aku hanya meluahkan perasaan aku di sini..

Daaa....

No comments:

Post a Comment