Monday 22 October 2012

::: Aktiviti Hujung Minggu :::

Hiiii...bertemu lagi kite dengan hari Isnin...Alhamdulillah....

Emmm....agak2 2 ari cuti yang lepas ni ape aktiviti korang ek???Menyeronokkan ke atau memenatkan badan korang...hehehe...Aku?Emmm cuti 2 hari lepas MEMANG SANGAT2 MEMENATKAN..huhuhu
Bukannye penat sebab pergi bercuti or keje ari minggu...TAPI.....(kite baca cerite di bawah)

7 Oktober 2012 (Lokasi: Parit (kg aku)

Perbualan di antara tuan umah (TR) dengan aku (A):

TR : Assalammualaikum...Akak ni...
A : W'salam...hah akak..kenape?
TR: Eh! nape tak dengaq ni...putuih2 (putus)
A: Emm kalo macam tu akak col husband saya la..saya kat kg ni..line tak bape nak clear..Husband saya tak ikut

Maka tamatlah perbualan telefon tadi dengan meninggalkan pelbagai persoalan dalam pikiran aku ni (walaupun dalam ati dah dapat teka ape dia nak)

Tarikh yang sama (Lokasi: Rumah Sewa)

Perbualan di antara aku (A) dgn husband (H):

A: Abg de akak I*** col abg tadi?
H: Ade...ni yang tgh pening ni..
A: Nape?Die dah jual umah ni ek?
H: A'ah...one month notis je die bagi..1 Nov dah kena kuar..mane nak cari umah..arini dah bape hari bln..hjg bulan dah nak blik kg raya aji...pening la pale mcm ni...bla..bla..bla..(husband aku bercerita ketidakpuasan atinye)
A: Emmm...esk kite ronda2 la tgk umah..mane tau de rezki...
H: Hmmm yela...(nada frust)

Hampir 2 minggu kami pusing2 dari Tg Malim sampai le ke Hulu Selangor nak cari umah sewa yg baru tapi tak jumpa sampaila aritu.....

16 Oktober 2012 (Lokasi: Depan Rumah Jiran)

Perbualan di antara aku (A), husband (H) dan juga jiran (J) depan umah

H: Assalammualaikum...Kak Da****....
J: W'salam...
H: Akak..tau tak kat taman ni mane umah kosong?kiteorg kena kosongkan umah hjg bln ni coz umah tu tuan umah dah jual...
J: Hah! kejap2....(dgn pantasnya jiran aku tu berlari2 masuk dalam umah die nak amik phone) ni hah..col cepat sbb org ni cakap masih takde sape2 col die lagi...die kate sape cpt die dapat la..umah tu pun die dah bersihkan..nombornye 012*******
Sementara husband aku tu borak2 dgn tuan umah baru aku pun borak2 la dgn akak jiran aku tu...meluahkan perasaan tak puas ati pada tuan umah lama yang bagitau dah jual last2 minit...sdgkan setahu aku nak jual umah amik masa jgk..patutnya tuan umah tu blh bgtau lbh awal...huhu

H: Hah! Akak..Terima kasih banyak2...akhirnye dapat jugek..die kate takde sape2 lagi yang col..
A: Terima kasih Kak Da****
J: Hah yela..dah rezeki ko..rezeki baby agaknye...
A&H: Sengih je la....

 20 & 21 Oktober 2012 (Lokasi: Umah Sewa Baru)

Sesi mengangkat, memunggah, mengemas pun berlangsung...husband aku import adik2 die untuk tlg kami...Jiran sebelah umah lama pun tolong sekali..Sian tgk dieorg sume angkat brt2 tu...aiii boleh sakit sendi2 & tulang2 ni....Aku???Emmm dalam keadaan skang ni aku blh buat yg ringan2 jer la..tu pun dieorg bising suruh dok diam....kalo dok diam mmg tak boleh la...

Diam tak diam akhirnye umah sewa baru ni dah complete dgn brg2 dari umah lama...dah siap mengemas, menyapu & mengemop sekali (tugas aku le tu) dari tingkat atas sampai la ke tingkat bawah...Siap mengecat lagi umah sewa baru ni...hehehe..

Kalo korang sume nak tahu rezeki umah sewa baru satu lorong je dgn umah lama..and yg paling klakarnye umah sewa lama no 16 and umah sewa baru no 17..so korang boleh imaginekan betapa dekat sgt pindahnye yg asalnye nak cari payah betul upe2nye depan mate je umahnye...hehehe...sebab tu la 2 ari je bleh selesai mengemas...hehehe..

KEPADA ADIK2 IPAR & EX-JIRAN TERIMA KASIH DI ATAS BANTUAN KORANG SEMUA. HANYA ALLAH SAHAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEIKHLASAN KORANG MEMBANTU KAMI BERDUA.

Sekian sahaja coretan yg panjang lebar ni...nanti kite story lain cerite plak...cite sedih...huhhuhu

-Riwana-

No comments:

Post a Comment