Monday 7 November 2016

The Story Begin...Part 6

Assalammualaikum..

Aku tak pasti samada aku ni tak pandai manage masa atau aku memang sibuk huhu. Rasanya ini part terakhir dan akan menjadikan satu kenangan yang lengkap untuk anak2 aku kelak especially Daris :-)

2 Oktober 2016 (Ahad)

Alhamdulillah Doktor dah benarkan daris minum itu pun air gula yang diberi oleh nurse dan kuantitinya hanyalah 2oz! bayangkanlah daris biasa minum 5@6oz and now dia perlu minum air gula 2oz sahaja. Sedih hati aku bila air tu tak cukup dan dia meronta2 minta air lagi. Air gula seterusnya adalah 2 jam kemudian. Selepas 4 kali cycle air gula diberi, daris dibenarkan minum susu tetapi dengan kuantiti dan tempoh masa yang sama. Again daris masih tak puas jugak. Alhamdulillah so far setelah minum kesihatan daris tiada apa2 masalah so doktor decide daris boleh minum susu dengan kuantiti dan tempoh masa yang normal dengan kata lain seperti biasa. Im so happy! :-)



 Tapi nampak daris macam trauma sebab setiap kali dapat minum dia macam tak nak lepaskan botol seolah2 dia tak akan dapat nikmat minum macam tu lagi huhuhu. Setiap kali minum memang tak pernah tak habis! Malam tu daris mula berak and color agak kehijauan and doktor kata tak perlu risau sebab itu air hempedu and good for him kalo najis warna tu untuk beberapa hari. Doktor bagi berita gembira yang mana esoknya daris dah boleh makan. Yahoooo!!!! ibu yang happy again :-)

3 Oktober 2016 (Isnin)

Aku excited sangat masa suapkan daris. Masa tu menunya carrot and labu. Daris sangat berselera dan sebelum operation aku tak pernah tengok dia makan seselera macam tu. Hampir satu mangkuk! Dan hari ini jugak baru aku tengok muka dia dah tak stress dan 1st time lepas operation aku tengok dia senyum and of cos aku tak nak missed that smile :-) :-)
Happy dah boleh minum & makan
Doktor check daris and dia bagitau kami yang dia sangat risau bila baby dah boleh makan sebab dia risau keadaan yang kat dalam badan tu. Tapi based on result darah and najis doktor puas hati and doktor bagitau esok daris boleh discaj. Alhamdulillah! memang itu yang kami nanti2 coz it means daris sihat dan tiada apa2 komplikasi. Aku mula belajar dukung daris (coz aku risau tempat operate tu buatkan dia rasa sakit kalo aku salah dukung). Tapi nurse banyak membantu. Petang tu kami 4 beranak jalan2 dibangunan hospital tu. Bila tengok kakak usik adik and adik senyum aku happy sangat and very appreciate that moment. So sweet my both honey! :-)

4 Oktober 2016 (Selasa)

Setelah berkampung hampir 9 hari kami sekuarga balik ke rumah semula. Aku memang tak sabar nak balik and kakak pun nampak dia dah rindu dengan rumah and toys nya hehehehe. Aku still continue cuti sampai jumaat coz aku nak monitor daris sepenuhnya sebelum bagi pengasuh jaga. Risau kalo2 kat rumah daris sakit. Tapi yang aku perasan daris hanya berkerekot mukanya selepas mandi. Mungkin rasa pedih. Bila tak boleh bercakap lagi itu yang buat aku lagi lebih risau.
Yeay!!!! Boleh balik rumah

Terima kasih semua!!!
Terima kasih Dr Syariz Izry

Terima kasih Dr Azmil (pakar bius)
Disini aku nak merakam sejuta penghargaan kepada family, saudara mara, sahabat handai dan bos atas sokongan dan keprihatinan mereka terhadap masalah yang aku dan suami hadapi. Segala bantuan yang diberikan hanya Allah yang dapat membalasnya in shaa allah. Semoga kalian semua dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dari-Nya.

Daaaa...

No comments:

Post a Comment