Friday 9 June 2017

14 Ramadhan

Assalammualaikum.

Ya Allah. Baru perasan dah sebulan lebih tak update blog ni. Dalam masa sama terperasan pula begitu cepatnya masa berlalu. Sedar tak sedar dah masuk setengah tahun 2017 dan hari ini dah separuh bulan umat islam berpuasa. Alhamdulillah dipanjangkan umur untuk menikmati ramadhan tahun 2017. Mudah-mudahan berpeluang untuk selesaikan sebulan ramadhan. Amin.

Untuk pengetahun semua 1 ramadhan hari itu aku sekeluarga balik Parit kampung aku. Kami kumpul adik beradik kecuali adik lelaki je tak dapat balik. Maklumlah kerja baju beruniform ni memang dah tau susah nak dapat cuti. Tapi takpe dik awak bertugas demi keselamatan negara. We our family proud of you 😊😊 So nak dijadikan cerita bersahur 1 ramadhan tu aku bangun pukul 4 pagi tolong mak buat apa yang patut. Bila tiba waktu makan aku pun terus la snap beberapa keping gambar kami bersahur untuk dibuat kenangan. Keluarga aku bukan la ramai mana tapi bila masing-masing dah berkahwin dan beranak pinak makanya keluarga yang sederhana besar nampak macam keluarga besar la plak. hihihi.

Masa sahur tu memang bersepah-sepah la duduk makannya. Nampak kelakar tapi momen tu best sangat bila tengok semula gambar-gambar tu. Orang yang tak bersahur pun aku ambil juga gambar mereka hahahaha.

Jom layan sikit gambar yang aku snap tu. Minta maaf la kalo ada gambar yang menyakitkan mata korang. Tiada niat lain melainkan untuk kenangan aku dan anak-anak aku nanti 😔

Oh! ya. Sebelum terlupa, aku ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan. Semoga amalan kita pada ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Amin.
Macam-macam style orang bersahur hihihi

Daaa....

No comments:

Post a Comment