Tuesday 22 October 2013

::: Gerammmm!!!! :::

Fuh! arini nak luahkan skit perasaan tak puas ati ni...tapi tu la...tak boleh terang2an..nanti kena 'tangkap' bahaya plak untuk diri sendiri..huhu

Bukan ape..kalo dah peraturan tu dah tetapkan macam tu kenape kite nak break the rules..memang manusia yg ciptakan rules tu dan manusia juga boleh mngubahnye...tapi....bukan lah secara drastik! yang peliknye bile kena kat 'dia' automatik peraturan boleh bertukar dlm sekelip mate..sampaikan aku tak cukup bernafas nak buat...tak cukup dgn tu..siap telinga & hati ni panas+didih (agaknye kalo de temperature tu mau agknye pch coz terlebih suhu pns huhu) bile kena 'maki' oleh 'tuan besar'....aku tau la 'tuan besar' tu pun diarahkan oleh 'tuan yg lbh besar' tapi kite ni kan ade budi bahasa..hmmmm...

Aku terpikir gak nape la 'Tuan besar' tu xcakap je ngan bos aku?kan senang & kan patut bos yg kena..aku ni hanya lah "saya yang menurut perintah"...bile dah sampai melangkau 'rumah' lain patutnye 'tuan besar' tu bercakap dgn "tuan rumah" bukan dengan 'orang gaji tuan rumah tu!'...emm tapi ye la..kalo ckp dgn org gaji kan senang je nak marah2...sabor je la..

Agaknye kalo 'situasi' ni berlaku pada "insan yang tak sepatutnya" agak2nye akan terjadi tak peristiwa mcm ni??

"Wahai hati ini...sabarlah dikau...tanamkanlah dalam hati tu kerja satu ibadah...InsyaAllah segala2nya menjadi mudah..."

MODE : GERAM..MARAH..SEDIH...KECEWA...PASRAH

No comments:

Post a Comment