Monday 21 October 2013

::: Hari Raya Haji 2013 :::

Korang sume raya haji di mana tahun ni??ade buat korban ke??? =) Tahun ni aku beraya ngan family sebelah aku kat Parit..Kami takde buat korban pun tahun ni..Tapi aktivitinye dari ari Sabtu dah penuh dah..Kami sampai umah kul 9 malam...almaklum le balik lepas kerja (nak tunjuk aku ni rajin bekerja..hehehe)

Hari Sabtu tu kul 5 pagi dah sibuk2 memasak...hahaha bukan sibuk masak untuk raya haji tau! tapi..sibuk memasak untuk family bakal adik ipar yang datang untuk merisik adik aku la....hehehe..Malam tu plak kami pegi makan2 kat Simpang Tiga, Ipoh (thank u to my sister coz blanje kami makan aritu..heheh)..Sampai umah dalam kul 11 mlm then kami adekan meeting family untuk bincang pasal perkahwinan adik aku and juga aktiviti esoknye..

Majlis merisik adik
Boleh tahan sedap...reccommend utk korang cuba!

Hari Ahad dalam kul 10 pagi kami dah bergerak ke Kuala Kangsar..Bercuti 2D1N di Syamille Agro and Farm Resort (nak tau lebih lanjut..tgk website die)..Saje bercuti sambil buat hari keluarga juga..aktiviti start kul 4.30 pm sampai la ke malam habis kul 11 pm...lupe nak snap gambar aktiviti =)..break untuk solat dan makan je..lps kul 11pm masing2 mengeteh (bhs jawa maknenye borak2)..hehe

Lunch kat cafe (tapau dr umah)..cafe tutup coz cuti panjang
Pemandangan sekitar syamille...kalo tak hujan airnye jernih..tak caye tgk website syamille =)
Hari Isnin plak aku lepak atas katil jer..tapi family members yang lain pegi jungle tracking mencari air terjun..nasib aku tak pegi..dengar2nye sume yang pegi dapat ciuman daripada pacat! eewwww..geli!!! Kul 1.30 kami check out and balik rumah..

Hero Heroin yang brani menjejaki air terjun sampai kena ggit pacat..huhu
 Hari Selasa punye aktiviti masak memasak seawal pagi untuk hidangan hari raya korban..petang tu plak bergambar bersama family..lps bergambar aku pun balik semula ke Tg Malim dan selamat tiba pada pukul 6.30pm..Alhamdulillah....Walau pun terasa sekejap je cuti ni tapi rase puas! sebab dapat berkumpul bersama keluarga tersayang..itu paling penting kan?

Gambar Hari Raya AildilAdha 2013...aku nampak kurus tak???ngeh3
Daaaa....

No comments:

Post a Comment